آموزشی

مجله درشهر مرجع دانستنیهای شما

صفحه اصلی آموزشی ساخت مواد منفجره با صابون-دستور ساخت بمب حمام

مقایسه بمب صابون

مقدمه بمب حمام یا کوکتل پدیکور

با محبوبیت روزافزون بمب وان حمام، و سادگی درست کردن محصولی که حمام شما را به بهشتی از رنگ، عطرهای زیبا و احساس لذت و آرامش بخش تبدیل می کند! تصمیم گرفتیم آموزش ساخت ساده و مرور کلی اطلاعات بمب حمام را با شما به اشتراک بگذاریم.

ساخت بمب کف وان بسیار ساده است و در آن از مواد بسیار ایمن استفاده می شود، بنابراین برای فعالیت های ایمن و نظارت شده با کودکان خردسال مناسب است و می تواند یک فعالیت سرگرم کننده برای انجام در خانه باشد و حتی آنها را تشویق به حمام کردن یا لذت بردن بیشتر از حمام کند. ! فقط به یاد داشته باشید که اسید سیتریک در صورت ایجاد بریدگی یا خراش باعث سوزش می شود و همچنین برای چشم ها بسیار آزاردهنده خواهد بود، بنابراین اگر با کودکان کار می کنید حتما از این نظر مراقب باشید و مطمئن شوید که کودک شما چشمان خود با دستانی که با اسید سیتریک تماس داشته اند مالش ندهد.

امروزه، بمب های حمام می توانند رنگین کمانی از رنگ ها ایجاد کنند، بچرخند و بچرخند، آب وان حمام شما را لزج کنند و همچنان آرامش بخش باشند! تنوع این بمب‌ها از انواع گلدار ظریف پر از کره کاکائو گرفته تا بمب‌های اسلایم سبز وحشتناک می توانند لحظات شگفت‌انگیز و سرگرم کننده ای ایجاد کنند.
انواع موادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد بهترین نوع بمب حمام متناسب با نیاز خود اضافه کنید.

دستور تهیه بمب کفی

دستور ساخت بمب کفی در خانه بسیار ساده می باشد:

جوش شیرین (یک پیمانه)
اسیدسیتریک (نصف پیمانه)
نمک دریایی (نصف پیمانه)
آرد ذرت (سه چهارم پیمانه)
روغن پایه مورد علاقه مانند روغن آفتابگردان، نارگیل یا روغن زیتون و… (دو قاشق چای خوری)
عصاره مورد علاقه مانند پرتقال، اسطوخودوس یا بابونه(یک قاشق چای خوری)
اسانس (به مقدار دلخواه)
چند قطره رنگ خوراکی مایع
پوست پرتقال، اسطوخودوس یا گلبرگ های رز، برای تزئین (اختیاری)

همچنین شما به ابزار زیر نیاز خواهید داشت:

کاسه مخلوط کن
هم زن
قالب های پلاستیکی

روش ساخت

  1. جوش شیرین، اسید سیتریک، آرد ذرت و نمک دریایی را در یک کاسه بریزید، سپس هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.
  2. روغن پایه، اسانس و رنگ خوراکی را در یک کاسه کوچک بریزید. خوب با هم مخلوط کنید و تا حد امکان روغن را با رنگ مخلوط کنید.
  3. مخلوط روغن را کم کم به مواد خشک اضافه کنید و بین هر اضافه هم بزنید. وقتی همه روغن اضافه شد، چند قطره آب به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید (وقتی آب را اضافه کردید، گاز می‌کند، پس سریع مخلوط کنید). شما به دنبال این هستید که مخلوط با فشار دادن در دست کمی به هم بچسبد و شکل خود را حفظ کند – نباید خیلی خیس باشد.
  4. اگر می خواهید با پوست میوه یا گلبرگ های گل بمب های حمام را تزئین کنید، آنها را در ته قالب انتخابی خود بریزید. مخلوط خود را محکم روی آن قرار دهید، فشار دهید و روی آن را با یک قاشق چایخوری صاف کنید.
  5. بمب حمام خود را به مدت 2-4 ساعت در قالب بگذارید تا خشک شود، سپس با احتیاط آن را بردارید. اکنون آماده است تا داخل وان حمام بیفتد – تماشا کنید که گاز و بخار زیبای ایجاد می کند!

از چه چیزی می توانم به عنوان قالب بمب حمام استفاده کنم؟

شما می توانید از هر چیزی که انعطاف پذیر است به عنوان یک قالب بمب حمام خود استفاده کنید، بنابراین از جستجوی اطراف خانه خود برای یافتن چیزهایی که می توانید استفاده کنید، لذت ببرید.
برای کودکان، پیشنهاد می‌کنیم از قالب های ساده استفاده کنید،مثلا بجای درست کردن یک توپ کره شکل کامل بهتر است یک توپ کره شکل نصفه درست کنید زیرا ساختن اشکال کامل دشوار است. اگر می خواهید یک کره کامل بسازید، به یک قالب دو طرفه نیاز دارید. هر طرف را کمی با مخلوط پر کنید، سپس آن را محکم فشار دهید و در حالی که خشک می شود با نوارهای کشی محکم کنید تا بتوانید پس از خشک شدن نوار ها را به راحتی از قالب جدا کنید.

اسید سیتریک از کجا بخرم؟

اسید سیتریک یا اسید خوراکی که به ان اسید لیمو هم گفته می شود واکنش اسید سیتریک با جوش شیرین همان چیزی است که بمب حمام شما را گازدار می کند.
بیشترین کاربرد اسید سیتریک در صنایع غذایی است. اسیدسیتریک به‌راحتی در آب حل می‌شود، غذاهایی که حاوی مرکبات هستند را خوش‌طعم می‌کند، اسیدسیتریک خاصیت آنتی میکروبی دارد و دلیل آن اسیدی بودن آن است.
می توانید اسید سیتریک را به صورت آنلاین و از برخی داروخانه های بزرگ و یا فروشگاه های فروش لوازم آزمایشگاهیی خریداری کنید.

نکات مهم برای ساخت بمب حمام

حتما از رنگ خوراکی مایع استفاده کنید نه ژل. وقتی ژل ها را به جوش شیرین اضافه می کنید به هم می چسبند و مخلوط کردن آنها با هم سخت می شود.
هنگامی که مایع را به مخلوط اضافه کردید، باید سریع کار کنید تا همه چیز را با هم مخلوط کنید و در اسرع وقت آن را داخل قالب فشار دهید.
برای اینکه اجازه دهید بمب های حمام شما خشک شوند، آنها را در جای خشک و خنک (دور از رطوبت) بدون پوشش بگذارید. در آب و هوای مرطوب زمان بیشتری برای خشک شدن آنها نیاز است.
اگر بیش از یک رنگ دارید، چرا یک بمب حمام رنگین کمانی درست نمی کنید؟ رنگ های مختلف را لایه بندی کنید تا به زیبایی با هم ترکیب شوند.


دانلود فایل ها

نویسنده : admin