علمی

گلچینی از بهترین مطالب خبری، علمی، آموزشی و …

صفحه اصلی مربوط به حیوانات چگونه گنجشک ها را جذب کنیم؟-نکات موثر در جذب گنجشک ها به حیاط و باغ-چگونه با گنجشک دوست شویم

مقایسه کشاندن گنجشک به خانه

چگونه گنجشک ها را به حیاط خود جذب کنیم

گنجشک ها پرندگانی هستند که بیشترین رفت و آمد را به باغ ها و حیاط خانه ها در سراسر جهان دارند. این پرندگان بومی آسیا و اروپا هستند که در ایران نیز به تعداد زیاد وجود دارند.

درست مانند گنجشک های علاقه‌مند به حیاط و باغ شما، ممکن است شما هم بخواهید با گنجشک‌ها دوست باشید و آنها را به محل زندگی خود جذب کنید. اما، ممکن است ندانید که چگونه گنجشک ها را به حیاط خود بکشانید. نکات زیر می تواند به شما در جذب این پرنده های آوازخوان زیبا کمک کند.

وبلاگ های مرتبط:

عمر گنجشک-چرا گنجشک گریه کند میمیرد؟
گنجشک ها چه می خورند؟
رهایی از شر گنجشک ها

چگونه با گنجشک دوست شویم

شما باید برای گنجشک ها غذاهای مختلف، آب شیرین، لانه سازی مناسب، پناهگاه راحت و محافظت در برابر شکارچیان فراهم کنید. در اینجا ما قصد داریم در مورد 10 نکته برتر برای جذب طیف گسترده ای از گنجشک ها به حیاط خود صحبت کنیم.

1- با رفتارهای مناسب گنجشک ها را وسوسه کنید
اگر می خواهید گنجشک ها را به حیاط خود جذب کنید، آنها را با خوراکی های مناسب مانند تخمه آفتابگردان، دانه ارزن، ذرت ترک خورده، جو و گندم وسوسه کنید. گنجشک‌ها برای دریافت پروتئین مورد نیاز خود، از حشرات از جمله شته‌ها، مورچه‌ها، عنکبوت‌ها و کرم‌های خوراکی تغذیه می‌کنند.

هنگامی که می خواهید به گنجشک ها غذا بدهید، مطمئن شوید که غذای باکیفیت برای آنها تهیه کنید. آنها دانه های یب کیفیت را نمی خورند. از آنجایی که گنجشک ها روی زمین به دنبال غذا هستند، باید دانه های مختلف را مستقیماً روی زمین به آنها بدهید.

غذا دادن به گنجشک

2- فیدرهای(سکوهای غذا) گنجشک پسند آویزان کنید
شاید بدانید که گنجشک ها خوردن غذاهای روی زمین را ترجیح می دهند. این بدان معنا نیست که آنها از فیدر استفاده نمی کنند. گنجشک ها عاشق غذا خوردن از سینی دان، قیف و دانخوری پنجره ای هستند. آنها از فیدرهای لوله اجتناب می کنند زیرا به راحتی نمی توانند روی آنها قرار مستقر شوند.

فیدر گنجشک

3فیدرها(سکوهای غذا) را در نقطه مناسب قرار دهید
قرار دادن فیدرها در محل مناسب بسیار ضروری است. اگر این کار را انجام دهید، شکارچیان بالقوه مانند گربه ها نمی توانند به گنجشک ها حمله کنند. این سه کار را انجام دهید؛ فیدرهای خود را 1.5 متر بالاتر از سطح زمین، 3 متر دور از درختان و 4.5 متر دورتر از سایر فیدرها آویزان کنید.

نصب فیدر گنجشک در مکان مناسب
نصب فیدر گنجشک در مکان مناسب

4- فیدرها را همیشه تمیز نگه دارید
گنجشک ها در انتخاب فیدر کمی حساس هستند. آنها فیدرهای کپک زده را دوست ندارند. در نتیجه، آنها برای جستجوی غذا به جای دیگری می روند.

5- یک حوضچه کوچک(حمام پرنده) را نصب کنید
گنجشک ها برای نوشیدن و حمام کردن به منبع آب نیاز دارند. از آنجایی که گنجشک ها علوفه جوی زمینی هستند، حوضچه های نزدیک به سطح زمین را ترجیح می دهند.حمام پرندگان خود را در نزدیکی بوته ها قرار دهید تا گنجشک ها بتوانند از محافظت کافی برخوردار شوند. گنجشک ها جذب آب های در جریان می شوند

حمام پرندگان

6- از یخ زدن آب جلوگیری کنید
در ماه های سردتر، آب حمام پرندگان شما ممکن است یخ بزند. حمام گرم پرندگان می تواند آب مایع را برای دوستان کوچک شما فراهم کند، حتی در سردترین شب های زمستان.

یخ زدن آب حمام پرندگان

7- درختان و بوته های بومی بکارید
پیش نیاز جذب گنجشک کاشت درختان و بوته های بومی در حیاط خانه شماست. درختان و درختچه های بومی فضای مناسب گنجشک ها را با میوه ها و انواع توت ها تامین می کنند. آنها همچنین می توانند به گنجشک ها برای ساختن لانه و محافظت در برابر شکارچیان کمک کنند.

8- مواد مناسب لانه سازی تهیه کنید
اگر حیاط شما پر از مواد مناسب لانه سازی برای گنجشک ها باشد، احتمال اینکه گنجشک ها در حیاط شما بمانند بیشتر می شود. گنجشک ها معمولا لانه های خود را با پوشش گیاهی درشت خشک شده و مواد ظریف تری از جمله کاغذ، ریسمان، پر و شاخه های کوچک درست می کنند.خوشبختانه، گنجشک ها ممکن است از لانه های خود دوباره استفاده کنند. اگر یک گله گنجشک در حیاط شما لانه بسازند، به احتمال زیاد سال آینده نیز به همان لانه ها برمی گردند.

لانه پرندگان
لانه پرندگان

9- جعبه های مناسب لانه سازی نصب کنید
اگرچه گنجشک‌ها روی سطح زمین دنبال غذا می گردند و ترجیح نمی‌دهند در جعبه‌ها بمانند، اما می‌توانید چند عدد برای آنها ایجاد کنید تا بتوانند شما را به عنوان دوست خود بپذیرند. می توانید برای آنها خانه پرنده نیز تهیه کنید، اما سوراخ های ورودی خانه های پرنده بزرگ است که باعث می شود شکارچیان را به راحتی حمله کنند.

جعبه لانه پرندگان
جعبه لانه پرندگان

10- اطمینان از ایمنی مناسب
از آنجایی که برای یافتن غذا روی سطح زمین جست و جو می کنند، به حفاظت کافی در برابر شکارچیان مانند سنجاب ها و گربه ها نیاز دارند. آیا می دانید گربه ها تاکنون میلیاردها گنجشک را در ایالات متحده کشته اند؟ اگر مایل به جذب گنجشک ها هستید، آنها را از شکارچیان دور نگه دارید.

منبع: How To Attract Sparrows To Your Yard


دانلود فایل ها

نویسنده : admin