علمی

گلچینی از بهترین مطالب خبری، علمی، آموزشی و …

صفحه اصلی مربوط به حیوانات غذای گنجشک – گنجشک ها چه می خورند؟-رژیم غذایی گنجشک-گنجشک چی میخوره

مقایسه خوراک گنجشک

گنجشک ها چه می خورند؟

یک روز پشت پنجره نشسته بودم. یک گله گنجشک آمد و تمام دانه هایی که در دانخوری برای کبوترهایمان گذاشته بودم را خوردند. من به شدت از گنجشک ها ناراحت شدم. بعد از مدتی این سوال در ذهنم خطور کرد که مگه گنجشک ها چه می خورند؟

خوراک گنجشک

ما کمی در مورد این موضوع تحقیق کردیم و اطلاعات منحصر به فردی در مورد تغذیه گنجشک ها پیدا کردیم. گنجشک ها عمدتاً خوراک دام از جمله ذرت ترک خورده، غلات، جو، گندم، برنج و حشرات خشک شده را می خورند. این پرندگان همچنین از میوه ها و توت های خشک شده در زمستان که منابع دیگر غذایی معمولا کمیاب هستند، تغذیه می کنند. آنها حتی از باقیمانده غذای انسان و باقیمانده های آشپزخونه هم استفاده می کنند.

جدای از آن، گنجشک ها می توانند سبزیجات و گیاهانی بخورند که شاید تا به امروز نمی دانستید. در این مقاله، همه چیز در مورد تغذیه انواع گنجشک ها صحبت می کنیم.

وبلاگ های مرتبط:
عمر گنجشک-چرا گنجشک گریه کند میمیرد؟
چگونه از شر گنجشک ها خلاص شویم؟
چگونه گنجشک ها را جذب کنیم؟

غذای گنجشک ها

مانند بسیاری از پرندگان آوازخوان، گنجشک ها همه چیزخوار هستند، به این معنی که آنها می توانند هم حیوانات و هم گیاهان را بخورند.مانند این پرندگان عمدتاً گیاهخوار معمولاً به دنبال غذای روی زمین هستند.

1- غلات

گنجشک ها عمدتا از غلات، از جمله سویا، برنج، ارزن سفید، ارزن قرمز، گندم، جو، ذرت ترک خورده و غیره تغذیه می کنند. به لطف منقار کوچکشان، آنها خوردن ذرت متوسط ترک خورده را ترجیح می دهند.

گنجشک در حال خوردن غلات

2- تخم گیاهان

گنجشک ها تخم و دانه های گیاهان(مانند دانه های آفتابگردان) و علف هارا که روی زمین پراکنده شده اند مصرف می کنند.

گنجشک در حال خوردن تخمه آفتابگردان

3- آجیل

یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه گنجشک ها، انواع مختلف آجیل از جمله بادام زمینی، بادام درختی، بادام هندی، گردو و غیره است. این آجیل ها سرشار از پروتئین و روغن هستند که برای سلامتی گنجشک ها مفید است. از آنجایی که گنجشک ها منقار کوچکی دارند،آجیل های بدون پوست می توانند خطر خفگی را ایجاد کنند.

گنجشک در حال خوردن آجیل

4- میوه ها

به عنوان یک رژیم غذایی گاه به گاه، گنجشک ها میوه ها را با نوک زدن می خورند. آنها معمولاً هنگام مهاجرت در پاییز میوه های متنوع تری مصرف می کنند. بسیاری از باغبانان شکایت دارند که سوراخ هایی در بسیاری از میوه ها وجود دارد که توسط بسیاری از گونه های گنجشک ایجاد شده است.

گنجشک در حال خوردن میوه

5- سبزیجات

پرندگان نیز مانند انسان ها می توانند سبزیجات بخورند. وقتی صحبت از گنجشک ها می شود، آنها سبزیجاتی از جمله سیب زمینی، نخود، عدس، کاهو و گوجه فرنگی می خورند. به طور کلی، گنجشک ها تمایلی به خوردن سبزیجات ندارند اما وقتی منابع غذایی آنها محدود باشد، برای زنده ماندن از سبزیجات مصرف می کنند.

گنجشک در حال خوردن سبزیجان

6- حشرات

گنجشک ها با حشرات کوچک مختلف از جمله کرم ها، شته ها، زنبورها و مورچه ها به ویژه در فصل بهار و اوایل تابستان جشن می گیرند. آنها عمدتاً این حشرات را برای تغذیه فرزندان خود می گیرند. هنگامی که نوزادان لانه را ترک می کنند، به رژیم غذایی اصلی خود باز می گردند: غلات و دانه ها.

گنجشک در حال خوردن حشرات کرم

7- گیاهان

گنجشک ها عمدتاً به دانه های بسیاری از درختان و علف ها علاقه دارند، اما ممکن است گهگاهی برگ ها و علف ها را هم بخورند. وقتی دانه کافی برای رفع گرسنگی خود را پیدا نمی کنند، برای زنده ماندن در طبیعت به خوردن گیاهان نیاز دارند.

گنجشک در حال خوردن علف و برگ

8- غذای انسان

گنجشک ها گاهی اوقات اضافه غذاهای انسانی مانند خرده نان و سیب زمینی سرخ کرده می خورند. اگر می خواهید به گنجشک ها مقداری خرده نان بعنوان غذا بدهید، مطمئن شوید که آنها را برای مدتی در آب خیس کنید. گنجشک ها نمی توانند خرده های نان خشک شده را قورت دهند.

غذا دادن انسان به گنجشک

9- ضایعات

بسیاری از گونه های گنجشک وجود دارند که در زباله ها به دنبال غذا می گردند. ممکن است آن‌ها را در اطراف ضایعات آشپزخانه دیده باشید یا آنها را در میان مواد غذایی باقی‌مانده پیدا کنید. آنها ممکن است در سطل‌های زباله یا اطراف سطل‌های زباله در دسترس باشند و به دنبال غذا باشند.

گنجشک در حال خوردن باقیمانده غذای انسان

منبع: What Do Sparrows Eat


دانلود فایل ها

نویسنده : admin