در شهر علم و دانش

مجله درشهر مرجع دانستنیهای شما

صفحه اصلی فناوری سانتی متر مکعب در جدول-هر لیتر چند سانتی متر مکعب است

هر لیتر چند سانتی متر مکعب است

سانتی متر مکعب چیست؟

سانتی متر مکعب یک واحد اندازه گیری کوچک است که برای اندازه گیری حجم اجسام کوچک استفاده می شود.

در این مطلب تعریف و تبدیل سانتی متر مکعب را فرابگیرید و واحدهای اندازه گیری استاندارد را بیاموزید و از سانتی متر مکعب برای اندازه گیری حجم استفاده کنید.

واحدهای استاندارد اندازه گیری

فرض کنید در حال تماشای یک ویدیوی اینستاگرام در مورد ساخت یک مدل هواپیمای کاغذی هستید، برای این که هواپیمای کاغذی که شما می سازید به همان اندازه و شکلی که در ویدیو ی آموزشی است به پایان برسد، مهم است که از همان واحد اندازه گیری مربی یا یک واحد اندازه گیری استاندارد استفاده کنید.

یک واحد اندازه گیری استاندارد واحدی است که همیشه و همه جا دقیقاً به همان اندازه باشد، مهم نیست در کجای جهان هستید. به عنوان مثال، یک سانتی متر (سانتی متر) یک واحد استاندارد است که برای اندازه گیری طول یک خط استفاده می شود. یک سانتی متر در ایران همیشه به اندازه یک سانتی متر در فرانسه، ژاپن، هند یا هر جای دیگری در جهان است! همانطور که در ادامه خواهیم فهمید، می توان از سانتی متر نیز برای اندازه گیری مایع استفاده کرد.

سانتی متر مکعب و حجم

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی وارد وان می شوید آب داخل وان بالاتر می رود؟ این به این دلیل است که بدن شما فضا را اشغال می کند و باعث حرکت و خروج آب از داخل وان می شود. مقدار فضایی که بدن شما یا هر جسمی اشغال می کند حجم آن نامیده می شود. هر جسم واقعی حجم دارد و فضا را اشغال می کند.

یک واحد استاندارد که برای اندازه گیری حجم استفاده می شود، سانتی متر مکعب (cm^3) است. فضایی که یک سانتی متر مکعب اشغال می کند درست به اندازه فضایی است که یک مکعب کوچک که هر ظلع آن 1 سانتی متر طول دارد، اشغال می کند. این بدان معناست که یک سانتی متر مکعب یک واحد اندازه گیری بسیار کوچک است، حتی کوچکتر از یک قاشق چای خوری و برای اندازه گیری حجم چیزهای کوچک بسیار مفید است. یک نخود سبز، یک تکه شکلات و پاک کن در انتهای مداد همه چیزهایی هستند که حجمی در حدود 1 سانتی متر مکعب دارند.

تبدیل سانتی متر مکعب

اغلب ما نیاز داریم که یک واحد حجم را به واحد دیگری تغییر دهیم که برای ما منطقی تر است. به عنوان مثال، هنگامی که پزشکان در حال اندازه گیری دارو هستند، در بیمارستان ها از سانتی متر مکعب استفاده می شود، اما به ندرت در دستور العمل ها هنگام پخت و پز استفاده می شود. این مهم است که بدانید سانتی متر مکعب چگونه با واحدهای رایج دیگر حجم مانند قاشق چای خوری، اونس مایع یا میلی لیتر مرتبط است. در اینجا دو نمودار وجود دارد که مقادیر سانتی متر مکعب، قاشق چای خوری، اونس مایع، میلی لیتر و اینچ مکعب را با هم مقایسه می کند.

واحد تبدیل سانتی متر مکعب
1 سانتی متر مکعب برابر با 1 میلی لیتر
1 سانتی متر مکعب برابر با 0.20 قاشق چایخوری
1 سانتی متر مکعب برابر با 0.03 اونس سیال
1 سانتی متر مکعب برابر با 0.06 اینچ مکعب

واحد اندازه گیری سانتی متر مکعب

1 قاشق چایخوری برابر با 5 سانتی متر مکعب
1 اونس مایع برابر با 30 سانتی متر مکعب
1 اینچ مکعب برابر با 16 سانتی متر مکعب

همانطور که احتمالا در نمودارها متوجه شده اید، یک سانتی متر مکعب برابر با یک میلی لیتر است. پس اگر 10 سانتی متر ککعب(cm^3) داشته باشیم به جای آن می توانیم بگوییم 10 میلی لیتر داریم. با این حال، برای تبدیل بین واحدهای دیگر، باید از ضرب استفاده کنیم.

مثلاً در اینجا 3 قاشق چای خوری را به سانتی متر مکعب تبدیل می کنیم.

ابتدا واحدهایی را که می خواهید تبدیل کنید شناسایی کنید و آنها را روی نمودارها قرار دهید:

1 قاشق چای خوری = 5 سانتی مترمکعب.
عددی را که نیاز به تبدیل دارد(در اینجا 3) را در مقدار متناظر آن در نمودار ضرب کنید.

15cm^3=3*5

خلاصه درس

واحدهای استاندارد اندازه گیری در همه جای دنیا به یک اندازه هستند. سانتی متر (سانتی متر) واحدهایی هستند که طول را اندازه می گیرند. سانتی متر مکعب (cm^3) واحدهایی هستند که حجم یا فضایی را که یک جسم اشغال می کند اندازه گیری می کند. ما می توانیم بین واحدهای اندازه گیری مختلف را با ضرب تبدیل کنیم.

هر لیتر چند سانتی متر مکعب است

یک لیتر برابر با 1000 میلی لیتر است

یک میلی لیتر برابر با 1سانتی متر مکعب است

بنابراین 1لیتر برابر با 1000 سانتی متر مکعب است

ما در سانتی متر مکعب در جدول حال تعریق آب هستیم، آب می نوشیم و روی زمین می دویم پیاده روی به طور سنتی به سانتی متر مکعب در جدول عنوان یک رشته مراقبه مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به اندازه کافی کند است که فرد به راحتی می تواند تمرکز کند ما می دانیم، ما فقط گفتیم که این زمان برای صحبت سانتی متر چیست در مورد وضعیت مالی شما نیست کربوهیدراتهای جذب شده لوبیا به آهستگی منبع پایدار قند و انرژی خون را فراهم می کنند.

هر سانتی متر مکعب یک جای خالی است

اگر داروهای میگرنی به نام تریپتان یا مصرف واحد اندازه گیری حجم در جدول می کنید، باید قبل از مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید وی گفت: آنها کودک خود را در آغوش خود هر سانتی متر مکعب یک جای خالی است نگه می دارند، انگشتان پا، انگشتان دست، صورت خود را معاینه می کنند و از اینکه متوجه می شوند این نوزاد کوچک ریز هر لیتر چند سانتی متر مکعب است وارد دنیایی شده است که مجهز به چنین ظرفیت های ذهنی روحی و روانی پیچیده ای است وارد جهان شده است.

واحد اندازه گیری حجم در جدول

انجمن های پزشکی و هیئت های متخصص رویکردی از اجتناب هر لیتر چند سانتی متر مکعب است از توصیه ها استفاده کرده اند، مگر اینکه شواهد منطقی در دست باشد مثال دیگر سندرم آلرژی خوراکی یا سندرم آلرژی همراه با گرده است که در آن آلرژی به گرده منجر به علائم میوه های خام یا سبزیجات می شود که دارای پروتئین های هر سانتی متر مکعب یک جای خالی است مشابه چگونه سانتی متر مکعب را به متر مکعب تبدیل کنیم در داخل آنها هستند نویسندگان خوب نیز ناظر خوبی هستند و در انتخاب چیزهایی که کل جادوگران را انجام می دهند عالی هستند.

سانتی متر مکعب در جدول

با این واحد اندازه گیری حجم در جدول حال، باید به خاطر داشته باشید که شما هنوز هم یک انسان خودمختار هستید بسیار کوچک، بسیار مفید، بسیار خوشحالم که می توانید در جعبه دستکش خود زندگی کنید چیزهای زیادی وجود سانتی متر مربع دارد که برای شما جذاب هستند اما ممکن است آنقدر برای دیگری قابل توجه نباشد چگونه سانتی متر مکعب را به متر مکعب تبدیل کنیم و بالعکس گاهی اوقات آنها غم و اندوه طولانی، مانند بیماری مداوم یا مرگ کسی که دوستش دارید، خواهند بود.


دانلود فایل ها

نویسنده : admin